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borders (2022) aluminium resin, led, nails (ep. 97/83 x 4 x 2cm)

split ground – moon (2022) aluminium, thermoforming foil, wire, led (d 61 x 4 cm)

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my own wall (2019) aluminium, mirror-polished (each 33 x 15 x 3 cm) potatoes – changing values (I) (2019) resin, iron (orig. size)
when the empty fields move into the cities (II) changing values (II), relicts (2020) potatoes: metal and resin (true size) bracket-stand: aluminium (28 x 28 x 124 cm), empty treasures (2020) lockers: aluminium (80 x 50 x 9cm) sprouting

society and values
(english text below)

In einer Gesellschaft, in der nahezu alles im Überfluss und mittels Massenproduktion für einen großen Teil der Gesellschaft erschwinglich ist, verändern sich hierzu gegenläufig Bezug und Wertschätzung.
Selbstverständlichkeit und Desinteresse gehen einher mit fehlendem Wissen über Waren und Werte und führen somit zu einer Entfremdung, Entwertung oder Überhöhung zu ihrem ursprünglichen Sinn und oft auch der Form oder Materialität.
Umgekehrt verleiht der Markt und seine Preise manchen Dingen – analog und verknüpft mit sozialen Medien – übersteigerte Aufmerksamkeit (siehe auch who´s famous) und erhöht dadurch kreislaufartig den (Verkaufs)Wert – der Besitz als solcher wird zum eigenständigen Wert und Ziel erhoben.

Offenbar zwangsläufig und parallel hierzu verlieren damit nicht nur durch allgemeine gesellschaftliche Entwicklungen gemeinsame gesellschaftliche Werte und deren Symbole an Bedeutung – der inhaltliche Sinnverlust führt zu absurden Umdeutungen (siehe auch misguided discourse) und letztendlich zu starken Verwerfungen und Spaltungen.
Ungeachtet des tatsächlichen oder auch gesellschaftlich bedingten Verfalls der nutzbaren oder in diesem Falle wertbeständigen Periode, sind viele Produkte und Erzeugnisse für eine erheblich kürzere Nutzungsdauer vorgesehen – die Bewusstbarmachung hierüber ändert den Bezug und die Bewertung auch in ästhetischer und formaler Hinsicht.

diamond (2020) rubber-profile (140 x 105cm)
just a period of time (wrappings I) french fries (2020) cast metal (orig.size), briquette, shredded money (20 x 10 x 15cm)
SALE (2019) aluminium mirror-polished, acid, led (letter h=50cm, inst. 4 x 3m)

tree and savings-box (2021) aluminium, resin, recycled glass, led (h 238 cm), savings-box: aluminium (19 x 15 x 11 cm)
potatoes (2020) resin, (orig. size)end of greed
, bottles (2020) tar, resin (4-12 x 6-23cm), greed (I) (2018) resin, ash, scorched coins, led (6 tongues 10 x 13 x 12cm)

society and values

In a society in which almost everything is in abundance and affordable for a large part of society by means of mass production, reference and appreciation are changing in the opposite direction.
Self-evidence and disinterest go hand in hand with a lack of knowledge about goods and values and thus lead to an alienation, devaluation or exaggeration of their original meaning and often also of their form or materiality.
Conversely, the market and its prices give some things – analogously and linked to social media – excessive attention (see also who´s famous) and thereby increase the (sales) value in a circular fashion – possession as such is elevated to a value and goal in its own right.

Obviously inevitably and parallel to this, common social values and their symbols not only lose meaning due to general social developments – the loss of meaning in terms of content leads to absurd reinterpretations (see also misguided discourse) and ultimately to strong distortions and divisions.
Regardless of the actual or also socially conditioned decay of the usable or, in this case, stable value period, many products and commodities are intended for a considerably shorter useful life – making people aware of this changes the reference and evaluation also in aesthetic and formal terms.

age of violence, 3bat / poetry of violence (2019) deconstructed aluminium baseball-bats, polished (87 x 76 x 6cm, 45 x 40 x 4cm), crown – lost icons (2019) aluminium, resin, recycled glass, led (152 x 152 x 10cm)

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red lines – falling (2019) aluminium, resin, recycled glass, led (6 x 3 x 368 cm, 5 x 2,5 x 218 cm)

target I (2019) aluminium (35 x 5 cm),

target II (2019) aluminium mirror-polished (d 46cm)

drei Farben weiß / three colors white (2017) aluminium, resin, led (3x 115 x 40 x 6 cm)

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